torsdag 7 maj 2009

Babylonvansinnet

Jag är så övertygad.. Babylon kommer sänka oss ner i fördärvet, man ser det överallt. Det räcker med att gå ut på stan en vanlig dag, eller läsa tidningen en vanlig dag. Inte minst så räcker det med att lyssna en helt vanlig dag.. Lyssna på människor som springer runt som yra höns och inte har fattat ett vitter.
Jag förstår inte hur de gör, bara flyter med strömmen och låter sig förslavas under babylons sjuka fana. Visst har jag försökt jag också, att passa in i bilden och att flyta med. För det hade ju varit det lättaste, det mest acceptabla. Men jag klarade det inte, jag vägrar att tjäna ett system som endast vill trampa på mig om det inte kan utnyttja mig.
Ett system som delar upp människor i endast 2 fack, ett för de "arbetsdugliga" och ett för de "icke arbetsdugliga".. Tyvärr så hamnar alltför många människor i det sistnämnda facket. Och då är de plötsligt inte värda någonting, inte ens våra pensionärer som har slavat under storebror i hela sina liv är värda någonting. Dem föser de ihop och stoppar in på olika hem som förvaring till dess att deras liv har nått sina slut och de trillar av pinn. Och våra invandrare som flytt från sina hemland för att inte bli dödade, det kommer hit högutbildade hjärnkirurger som får sitta och köra taxi. VARFÖR??

Eller vi ungdomar.. Vi har slitit i skolan under stress och press och vissa av oss stupade på vägen. Men de som ändå går ut med betygen i behåll får inte heller några jobb, för de har ingen "arbetslivserfarenhet". Nähenä.. Och hur i hela helvete ska man få det då om man inte får jobba?

Näe babylon är bara ute efter att själva växa och bli mäktigare, och de lyckas!! De lyckas hela tiden! Och vi lallar efter som nickedockor eftersom "det är vår enda chans att överleva". Gör vi inte så, så hamnar vi på gatan utan någonstans att bo och ingen mat att äta. Men jag är övertygad om att vi kan ändra på detta.. Jag vill leva som jag själv vill och inte som någon rik gubbe/kärring vill att jag ska leva!! I detta samhälle förespråkas valfrihet och integration, och har det lyckats med dessa medel? NEJ!! Vi måste upp och kämpa nu om vi ska kunna ändra på allt detta, de drar sakta med säkert åt snaran runt våra halsar och till slut kommer vi inte att kunna andas mer.. Det är dags för ändring! Så upp till kamp och visa att vi minsann är värda mer än detta! Man är inte vad man presterar i studier/på jobbet, man är vad man åstadkommer för världen! Man är vad man gör för andra människor.. Så upp till kamp och säg vad ni tycker!!

Det är dags för en revolution...

9 kommentarer:

scribler sa...

jag satte mig och läste din blogg. Du har rätt i och med att vi alla använder varandra för att tjäna något på de. Jag stör mig på västerlänningars förbluffande förmåga att dela in allting i två delar som antingen är gott eller ont. för mig finns inget sådant som är så enkelt som bara t5vå sider. hoppas du förstår när jag visar den här halvt mattematiska "uträkningen" som ett särskillt folk som jag kommer ifrån använde för att avgöra beslut och indelningar;

smarthet
|
godhet-->handlingensvärde<--ondhet
|
dumhet

du vet nog vem detta är som skriver när jag säger att mina indian förfäder använde sig mycket av numret fyra och fem liksom europeer använder sig av siffrorna ett(individen) och två(vilken sida man står på).
under år och år går jag runt och tänker på den här mattematiken och kommer fram till den är bättre. vet inte vem som vill ta till sig den.
men jag fortsätter att räkna :)
du får koncentrera dig på att dra ner lite på din visuella tolkning och auditiva inställning mot det vi kallar civilisation. koncentrera dig på att känna! det underlättar.

du vet vem detta är som skriver :) du är inte dum! jag gjorde en tribut till dig :) Om du vill veta vad det är så skulle jag vilja att du svarade på min kommentar och fråga mig om tributen.

scribler sa...

ps. märkte att smarthet och dumhet hamnade långt åt höger.. ställ de precis i mitten ovanför och under ordet --> handlingensvärde.

Dreadmamma sa...

Hej Manuel :)
Mjo jag håller med dig. Vad är det för tribut du pratar om?

Anonym sa...

jag skrev tributen för längesen.. ungefär för ett och ett halft årsen. http://www.kapitel1.se/100/tribut
OBS! detta är inge smörig kärleks skit som casanova skulle ha skrivit för detta var något jag planerade att hålla för mig själv... tiden dock säger att vi går åt olika håll och jag vill väldigt gärna att du läser den innan vi förlorar kontakten helt.

PS. trots att det verkar så har jag aldrig haft en hemlig förälskelse i dig.. vet att det finns dem som tror de---> BESVIKELSE OCH MISSTOLKNING!

MVH manuel

Anonym sa...

hej jag saknar dig öever du fortfarande? är du någonsin i sthlm?//mr valentine

Henke sa...

Hej o hå! bra blogg!
Inte för att jag ser det styrande som babylon men jag förstår din poäng vi ser samma vision fast med olika begrepp på vad det är =)

du gillar att lyssna en del på dan berglund va?
du borde iaf kolla upp honom och hans underbara låt mina herrar som räknar profiter

Joline sa...

Hej. Fann din blogg i jakt på någon som gör drads, gör du det? Gör du det så vore jag jätte glad för ett svar till jolinejohansson@hotmail.com

Anonym sa...

Hejsan, fann också din blogg och blev lite fundersam över det sista inlägget.
"Jag vill leva som jag själv vill och inte som någon rik gubbe/kärring vill att jag skall leva."

Hur vill du leva? Vad är dina åsikter om hur man skall kunna förbättra Sveriges system?
Blev rätt nyfiken på det.

Fakta är, om du vill komma någonstans här i livet sker det endast genom arbete och initiativtagande. Så var det förr, så är det nu, och så kommer det alltid att vara.

T.ex. var du tvungen att jaga för att få mat till dig själv och din familj. Det var knappast så att maten kom springande till dig.

Vad tror du skulle hända om jägarna istället slutade jaga för att de inte trivdes med deras uppgift?..
De hade med andra ord inget val.

Ingen har rätt att tvinga dig att leva på ett visst sätt som du inte vill leva på, inte i Sverige i alla fall. Människor kan dock påverka dig såpass mycket att du känner dig tvingad, och det gör dem.

Världen är inte perfekt. Det kommer den aldrig att vara. Människor är onda och dumma. Men säg du mig hur vi skall kunna hålla människorna vid liv om vi skall sluta sträva efter att överleva.

Henke sa...

”God” is the central name of the negative force that is occupied on this planet, the system called ”empire culture” controlling mankind is a negative force that drags out the worst in mankind. They have taught us that all that is good is evil. to belive in yourself is evil, to be able to stand up for yourself is evil. To say no to tyranny is evil and so on. Wether it was extra terrestials that came down to earth and enslaved the humanrace in a false agenda of power and control somewhere around 10 000 years ago, or if it just was the babylonian empire that took a leap in the evolution and managed to come to the terms on how to rule its own species and in the long run the planet; they must be stopped and erased from our minds and planet, if we are to be truly free to express our dimensional surroundings togheter with our brothers and sisters trees and plants, animals and rivers, forests and mountains.