tisdag 9 december 2008

Supernalisten med den magiska pennan!

Journalister.. De är tamejfan något av det modigaste och viktigaste vi har i detta skeva samhälle av i dag. Jag läste just den här debattartikeln av Amy Goodman på DN.se. Man blir ju en aningens härsken, milt uttryckt. Journalisterna är de enda som jobbar stenhårt för att förmedla sanningen. Och då menar jag sanningen ovinklad. Hur fanken skulle världen se ut om det inte fanns journalister som verkligen brinner för sin sak och kämpar för det de gör?!
Mer och mer av media kontrolleras av stora företag som ser till att vinkla all information till sin fördel.
Se bara tex i utarmade u-länder där coca-cola lurar fattiga mammor att ge sina barn cola istället för vatten.. Vem som helst kan ju bli mordisk för mindre!
Vart i helvete är världen på väg?! Och detta är ju inte ens något nytt, det har skett i hur många år sen helst. Men anledningen till att vi aldrig hör något om det är ju just för att: Vi får veta det som företagen tycker är är lämpligt att vi ska veta! Och vi vet det för att någon journalist antagligen riskerat liv och lem för att vi ska få reda på det.
Alltihopa är bara så genomgalet!! Hela tiden utnyttjas fattiga "outbildade" länder av multinationella företag vars enda intention är att luras och ödelägga så mycket det går. Här sitter vi i västvärlden och styr och ställer medan de fattiga får ta konsekvenserna. Och ingen kommer någonsin att kunna ändra något sålänge media styrs av de stora företagen. EFTERSOM INGEN KOMMER VETA OM DET!!

Detta MÅSTE ändras!!

Journalisterna är de moderna superhjältarna!! PUNKT!

4 kommentarer:

Monica sa...

Jaha, då kan man ju undra "vad du skall bli när du blir stor"...?

abbe sa...

Fan, läste en mening på den artiklen och sedan däckade jag. Får läsa nån annan dag;)

Anonym sa...

Det med vad företagen gör i U-länder bör du tänka på varje gång du dricker en öl ;)
Finns inga företag som gör så mycket skada som alkoholföretagen i fattiga lander i afrika och asien.

Glöm inte att journalister som "avslöjar" sanningen ofta jobbar för ett annat jätteföretag och ska förstöra för andra. Journalister är oftast inte objektiva alls...

Just my 2 cents babe ;)

Anonym sa...

Monica: Vi får väl se.. ^^

Abbe: Haha gör det jag kikar in på din blogg!!

Flogger: Jag dricker oftast endast min fars hemkörda öl. ;)
Jag vet om detdär.. Men de journalister som jag menar, och det skriver jag ju också, är de som verkligen lever för att medla sanningen och inte pengarna som företagsjättar kan erbjuda.