måndag 24 november 2008

"Hur mår du?" "Jo tack Hexaklorendometylentetrahydroftalsyra!! :)"

En intet dag.. Det är just vad det har varit i dag. En ful ingenting-dag.. Hela dagen har jag bara gått omkring och förundrats över att, JAG KÄNNER INGET!! Efter totalkollapsen förra veckan har jag varit på helspänn och bara väntat på en ny. Med nya mediciner och skit kan det tydligen bli så. (Fluoxetin för den som skulle vara intresserad.) MEN.. Det händer INGET!! Det är varken bättre eller sämre, bara något slemmigt mittimellan. Det är fankemej nästan skönare att må dåligt. Då VET man iallafall hur man mår! Som det är nu mår jag varken bra eller kasst. Och jag kan inte ens komma på om DET är positivt eller inte. Fail?
I dag blev jag helt skev i roten när jag fick frågan.

"Hur mår du i dag då?"
"Öööh.. Va? Ah.. asså... Fan.. Jag vet inte!!"


Och det är ju inget tillfredställande svar direkt. Om man frågar hur någon mår så förväntar man sig oftast ett "Tack, bara bra!"
Eller "Jotack det funkar"
Eller iallafall "Jag har mått bättre". Men bara "Jag vet inte"..

"Öööh.. Jaha? Meeeen.. Fint väder i dag iallafall, eller hur!" :D

Nääe.. Jag får väl helt enkelt säga pass!! ^^

2 kommentarer:

Anonym sa...

pip.. pennan är röd. för att rött ljus absorberas av pennan och grönt ljus reflekteras tillbaka så de så:P

Dreadmamma sa...

Men vem har bestämt att det är rött och grönt ljus då? En som är färgblind ser inte det?